måndag 13 oktober 2008

De1-c3‡

Hela den här veckan har varit rätt usel. Det kröntes av att biljetterna till gårdagens Animal Collective-konsert, som jag verkliggen sett fram emot, tog slut. Jag åkte in och försökte fiska biljetter utanför Berghein i en timma eller två, men det gick givetvis åt helvete.

Idag hittade jag det här meddelandet i min last.fm inkorg:

"11 okt 2008, 17:42
animal collective ticket

hi emil,
we've got one spare ticket- will be online until 20.15..

elvira"


Cock Piss Partridge!
Andra saker som hamnar på minuskontot är förlusten i korrespondensschackmatchen och att jag blev inlåst i Bayerischer Platz tunnelbanestation klockan halv två i tisdags natt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

mer om tunnelbanedramat!!

EDIT sa...

Det regnade så jag skulle gena genom stationen. Väl på andra sidan var portarna låsta, när jag kommit tillbaka till sidan jag kom från var det låst där också. Någon hörde mitt klampande och släppte ut mig efter ett par minuter; det var rätt harmlöst men lite panikartat i några sekunder.

Anonym sa...

haha, kan förstå det! är väl annars något man "borde" ha gjort: sova över i en stängd tunnelbanestation.

och som kommentar till nya inlägget... fan vad bra du tecknar, jävla renässansmänniska!

Anonym sa...

jag tycker också du målar sjukt bra om du gjort den på woody allen!? sinnes!

vilket sammanträffande att anton skrev "renässansmänniska", visste inte vad renässans var, men stötte på uttrycket för 10 min sen i gilmore girls när lukes syster har ett renässansbröllop (och kirk är renässansDJ, hahahahahahaha)

så renässans är medeltid typ?

Anonym sa...

ja, mathilda, renässans är nån jävla tid. men det fina är, att renässansmänniska är ett ypperligt ord, för det behöver inte alls handla om nån jävla tid. utan en renässansmänniska är en person som är duktig inom flera olika områden, mycket användbart ord!

EDIT sa...

Tack ska ni ha båda två. Renässansen tog vid efter meddeltiden, men jag har inte heller någon stenkoll. Da Vinci, Michelangelo, tryckkonst, etc, etc.