lördag 13 september 2008

Buffalo Stance



Igår (även känd som dagen då E-type blev knullad) var det fest hemma hos en tjej från klassen. Jag var onödigt full på ful-vodka och sjöng Spandau Ballet-låtar på singstar och insisterade på att youtuba fram Magaluf på dansgolvet i vanlig ordning. Idag vaknade jag klockan tre, sanslöst bakfull, i Amanda/Britta/Emma/Matildas knarkarkvart ute i bushen och kom på att jag hade en biljett till Hertha BSC - Wolfsburg. Jag kom till Olympiastadion femtio minuter efter avspark och köpte någon äcklig jävla kringla med ost och skinka på som frukost. Matchen - åtminstone den halvleken jag såg - var rätt trevlig och hade det inte varit för att tunnelbanan hem från fotbollsmatcher är skrämmande nära dumskallarnas sammansvärjning så hade jag nog gått på rätt många fler.

Olympiastadion är precis lika underbart betongig som allt annat som byggdes under nazi-epoken; det är nästan att man önskar att Germania blivit av. Ska försöka fixa ett kort på simstadion som ligger precis intill nästa gång, det är ett stycke stor arkitektur.

Ikväll har folk försökt bjuda med mig lite var stans, "schwul"-fest i kvarteret av min sambo, panorama bar där någon bekants bekant ska spela skivor klockan 10(!) på morgonen, någon annan klubb av ett gäng i klassen, men jag är apatisk som ett flyktingbarn och ska sova. Eventuellt kan jag dra till panorama bar när jag vaknar om mina vänner är kvar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Välskriven blogg som bjuder på kul läsning.