måndag 29 september 2008

Txd6

I natt hade jag en jävligt obehaglig, lucid dröm där jag tappade nästan alla tänder efter att överkäken låsts med ett kraftigt tryck mot underkäken. När jag sedan stod i hissen upp till mottagningen hos närmsta tandläkare såg jag i spegeln att jag tappat stora delar av mitt hår och hade en begynnande Kennedy Bakircioglu-flint. Det var först då jag blev förtvivlad och började skrika hysteriskt att mitt liv var över. Strax därefter lyckades jag forcera mig att vakna och låg där kallsvettig och klarvaken.
Partiet med tänderna kan förmodligen härledas till att jag fick 2000 kr för lite i lön, vad gäller håret har jag ingen aning.

I lördags var vi först på klubb där spanska/argentinska mtv hade fest. De filmade ett gäng som var med i ett tv-program kallat Bacardi Murmansk Route och vi hade gästlista för att några av deltagarna couchsurfade hemma hos två klasskamrater till Britta. Sitter ni inne på spanskspråkigt mtv kanske ni kan skymta mig i bakgrunden, någonstans mellan harpor och sminkade dreadskillar. Sen gick vi till en gay-bar med luddiga, röda väggar och en extremt trång herrtoa. En man försökte vinna mitt hjärta och insisterade på att han kunde omvända mig, men vi hann gå innan han lyckades. Efter det hamnade vi, efter en lång promenad, på ännu en techno-/houseklubb i en gammal nedlagd fabrik.
Jag kom hem runt sju trots att jag inte var full på hela kvällen och någon timma efter jag somnat slog Haile Gebrselassie världsrekord i maraton strax utanför mitt fönster.

2 kommentarer:

Skroeder sa...

var gaybaren möjligtvis bat? sjukt otippad gissning eftersom jag varit på förhållandevis få gaybarer i berlin men iaf...

EDIT sa...

Rote Rose, vid Görlitzer Bhf. Finns ett par att välja på i den här staden.