fredag 5 september 2008

Pappaläsk

Ni kanske undrar lite om simhallen jag brukar gå till?
Bassängen är bara 25x10 meter, så jag måste alltså simma 40 längder och dessutom väja för folk hela tiden. Det innebär också att det finns en del barn i bassängen. De har visserligen en massa bubbelpoler, men det har aldrig varit något för mig; ska jag prompt sitta inom en tvåmeters radie från feta, medelålders tyskar vill jag helst se var de har händerna.
Vad som dock gottgör för dessa styggelser är kiosken med fullständiga alkoholrättigheter precis vid bassängkanten. Att mer än hälften av alla drunkningsolyckor är alkoholrelaterade ska inte få hindra fäder världen över från att dricka shots i badbyxor medan barnet är på simskolan. Det är något de har fattat i Tyskland.

2 kommentarer:

emelie s. sa...

tyskland verkar vara ett hyvens land, vem vill inte blanda motion med alkohol eller alkohol med djupt vatten?

EDIT sa...

När kommer du hit? Vi kan bada och dricka grogg.